Payconiq Logo

Ik ben mijn Merchant Portal wachtwoord kwijt, wat nu?

Wanneer je het wachtwoord kwijt of vergeten bent ga je naar het Merchant Portal en klik je op ‘Wachtwoord Vergeten’. Vul het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd en klik vervolgens op ‘Stel nieuw wachtwoord in’. Let op: de reset email verloopt na 1 uur.

Tip: het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd is identiek aan het contactpersoon e-mailadres die je hebt opgegeven op het Payconiq aanmeldformulier. Ben je deze vergeten? Stuur gerust een email naar [email protected]

Hoe kom ik aan inlog gegevens voor het Merchant Portal?

Om aan inloggegevens te komen voor het Merchant Portal klik je in het midden van de pagina op ‘Wachtwoord Vergeten’. Vul het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd en klik vervolgens op ‘Stel nieuw wachtwoord in’. Let op: de reset email verloopt na 1 uur.

Tip: het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd is identiek aan het contactpersoon e-mailadres die je hebt opgegeven op het Payconiq aanmeldformulier. Ben je deze vergeten? Stuur gerust een email naar [email protected]

Een betaling is niet ontvangen, wat nu?

Is een betaling niet succesvol ontvangen of twijfel je over de status van een betaling? Stuur dan de details (datum, tijd, bedrag en overige kenmerken van de betaling) naar [email protected] samen met een probleemomschrijving. We helpen je graag verder.

Mijn factuur klopt niet, wat nu?

Mocht er iets niet kloppen op jouw factuur, stuur ons gerust een email via [email protected] We helpen je graag verder.

Ik heb mijn factuur niet ontvangen, wat nu?

Mocht je geen factuur hebben ontvangen (ook niet in je spam), stuur ons gerust een email via [email protected] We helpen je graag verder.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Je ontvangt jouw factuur binnen de eerste 10 dagen van de nieuwe maand. Het te factureren bedrag wordt rond de 24ste van de maand afgeschreven van je zakelijke bankrekening.

Kan ik het Merchant Portal op meerdere apparaten tegelijk gebruiken?

Ja, dit is geen probleem. Je kunt het Merchant Portal tegelijk gebruiken op bijvoorbeeld je computer, smartphone of tablet.

Ik wil een export maken van alle transacties, hoe doe ik dat?

Wanneer je een export wilt maken van de transacties gedurende een bepaalde periode, klik je in het Merchant Portal rechtsboven op het wit pijltje om naar de Export functie te gaan. Vervolgens kun je de periode specificeren en kiezen voor een .CSV of .PDF formaat. Klik op ‘Bevestig’ om de download te starten.

Wat is het Merchant Portal?

Het Merchant Portal is een veilige online omgeving, gekoppeld aan jouw bedrijfsprofiel, waar je alle succesvolle transacties kunt inzien. Een transactie wordt hier direct zichtbaar nadat een betaling heeft plaatsgevonden. Naast het inzien van transactiedata kun je in het Merchant Portal ook je bedrijfslogo uploaden en een export maken van transacties voor je eigen administratie.

Hoe kan ik reconciliëren?

Wij zijn momenteel een nieuwe manier van reconciliatie aan het ontwikkelen. Heb je vragen over een gebulkte uitbetaling? Stuur gerust een mail naar [email protected] met jouw vraag.

Wat is een bulk betaling?

Bulking is een dienst die wordt aangeboden door Payconiq en ervoor zorgt dat individuele betalingen worden gebundeld in batches. Succesvolle transacties worden gedurende de dag van 00:00 uur tot 23:59:59 uur gebundeld in een batch. De batch wordt de eerst volgende werkdag voor 09:00 uur uitbetaald door Payconiq.

Een klant heeft twee keer betaald, wat nu?

Indien een klant twee keer heeft betaald, laat dan de klant direct contact opnemen met onze support afdeling voor consumenten via [email protected] of door te bellen naar 020 760 6699. Als ontvanger van de betalingen ontvang jij op later moment een verzoek tot goedkeuring van een zogeheten Debet Autorisatie, zodat de klant het teveel betaalde geld terug krijgt.

Ik heb een verkeerd bedrag ontvangen, wat nu?

Is een betaling verkeerd ontvangen? Stuur dan de details (datum, tijd, bedrag en overige kenmerken van de betaling) naar [email protected] samen met een probleemomschrijving. We helpen je graag verder.

Wanneer ontvang ik een betaling?

Heb je bulk betalingen uit staan? Dan ontvang je het bedrag direct op je zakelijke rekening.
Heb je bulk betalingen aan staan? Dan worden betalingen gedurende een dag gebundeld en de volgende werkdag uitbetaald op je zakelijke rekening.

Hoe weet ik wanneer een betaling is gelukt?

Wanneer een betaling is gelukt ziet de klant dit ten eerste terug op de smartphone. Ten tweede, wordt een geslaagde betaling teruggekoppeld en bevestigd op de betaalterminal, klantenscherm of online in een webshop. Geslaagde transacties kun je ook terug vinden in het Merchant Portal. Klik hier voor meer informatie over deze dienst.

Een betaling is niet ontvangen, wat nu?

Is een betaling niet succesvol ontvangen of twijfel je over de status van een betaling? Stuur dan de details (datum, tijd, bedrag en overige kenmerken van de betaling) naar [email protected] samen met een probleemomschrijving. We helpen je graag verder.

Hoe kan ik reconciliëren?

Wij zijn momenteel een nieuwe manier van reconciliatie aan het ontwikkelen. Heb je vragen over een gebulkte uitbetaling? Stuur gerust een mail naar [email protected] met jouw vraag.

Wat is een bulk betaling?

Bulking is een dienst die wordt aangeboden door Payconiq en ervoor zorgt dat individuele betalingen worden gebundeld in batches. Succesvolle transacties worden gedurende de dag van 00:00 uur tot 23:59:59 uur gebundeld in een batch. De batch wordt de eerst volgende werkdag voor 09:00 uur uitbetaald door Payconiq.

Een klant heeft twee keer betaald, wat nu?

Indien een klant twee keer heeft betaald, laat dan de klant direct contact opnemen met onze support afdeling voor consumenten via [email protected] of door te bellen naar 020 760 6699. Als ontvanger van de betalingen ontvang jij op later moment een verzoek tot goedkeuring van een zogeheten Debet Autorisatie, zodat de klant het teveel betaalde geld terug krijgt.

Ik heb een verkeerd bedrag ontvangen, wat nu?

Is een betaling verkeerd ontvangen? Stuur dan de details (datum, tijd, bedrag en overige kenmerken van de betaling) naar [email protected] samen met een probleemomschrijving. We helpen je graag verder.

Wanneer ontvang ik een betaling?

Heb je bulk betalingen uit staan? Dan ontvang je het bedrag direct op je zakelijke rekening.
Heb je bulk betalingen aan staan? Dan worden betalingen gedurende een dag gebundeld en de volgende werkdag uitbetaald op je zakelijke rekening.

Hoe weet ik wanneer een betaling is gelukt?

Wanneer een betaling is gelukt ziet de klant dit ten eerste terug op de smartphone. Ten tweede, wordt een geslaagde betaling teruggekoppeld en bevestigd op de betaalterminal, klantenscherm of online in een webshop. Geslaagde transacties kun je ook terug vinden in het Merchant Portal. Klik hier voor meer informatie over deze dienst.

Mijn factuur klopt niet, wat nu?

Mocht er iets niet kloppen op jouw factuur, stuur ons gerust een email via [email protected] We helpen je graag verder.

Ik heb mijn factuur niet ontvangen, wat nu?

Mocht je geen factuur hebben ontvangen (ook niet in je spam), stuur ons gerust een email via [email protected] We helpen je graag verder.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Je ontvangt jouw factuur binnen de eerste 10 dagen van de nieuwe maand. Het te factureren bedrag wordt rond de 24ste van de maand afgeschreven van je zakelijke bankrekening.

Ik ben mijn Merchant Portal wachtwoord kwijt, wat nu?

Wanneer je het wachtwoord kwijt of vergeten bent ga je naar het Merchant Portal en klik je op ‘Wachtwoord Vergeten’. Vul het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd en klik vervolgens op ‘Stel nieuw wachtwoord in’. Let op: de reset email verloopt na 1 uur.

Tip: het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd is identiek aan het contactpersoon e-mailadres die je hebt opgegeven op het Payconiq aanmeldformulier. Ben je deze vergeten? Stuur gerust een email naar [email protected]

Hoe kom ik aan inlog gegevens voor het Merchant Portal?

Om aan inloggegevens te komen voor het Merchant Portal klik je in het midden van de pagina op ‘Wachtwoord Vergeten’. Vul het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd en klik vervolgens op ‘Stel nieuw wachtwoord in’. Let op: de reset email verloopt na 1 uur.

Tip: het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd is identiek aan het contactpersoon e-mailadres die je hebt opgegeven op het Payconiq aanmeldformulier. Ben je deze vergeten? Stuur gerust een email naar [email protected]

Kan ik het Merchant Portal op meerdere apparaten tegelijk gebruiken?

Ja, dit is geen probleem. Je kunt het Merchant Portal tegelijk gebruiken op bijvoorbeeld je computer, smartphone of tablet.

Ik wil een export maken van alle transacties, hoe doe ik dat?

Wanneer je een export wilt maken van de transacties gedurende een bepaalde periode, klik je in het Merchant Portal rechtsboven op het wit pijltje om naar de Export functie te gaan. Vervolgens kun je de periode specificeren en kiezen voor een .CSV of .PDF formaat. Klik op ‘Bevestig’ om de download te starten.

Wat is het Merchant Portal?

Het Merchant Portal is een veilige online omgeving, gekoppeld aan jouw bedrijfsprofiel, waar je alle succesvolle transacties kunt inzien. Een transactie wordt hier direct zichtbaar nadat een betaling heeft plaatsgevonden. Naast het inzien van transactiedata kun je in het Merchant Portal ook je bedrijfslogo uploaden en een export maken van transacties voor je eigen administratie.

Mijn aanvraag is goedgekeurd, wat nu?

Na goedkeuring genereren wij een zogeheten API sleutel en koppelen wij deze aan het bedrijfsprofiel. Het profiel bevat onder andere het zakelijke IBAN en het gekozen Payconiq product(en). Deze sturen wij op naar de betreffende PSP of integratie partner indien van toepassing. Biedt je Payconiq aan in een fysieke winkel? Dan ontvang je binnen twee weken kosteloos een promotiematerialen pakketje.

Alle gegevens zijn opgestuurd, wat nu?

Nadat alle gegevens zijn ontvangen voert ons CDD (Customer Due Diligence) team een screening uit. Zij controleren onder andere of de UBO(‘s) duidelijk te identificeren zijn en of alle gegevens juridisch kloppen en legitiem zijn conform de Wwft.

Waarom heeft Payconiq een organogram nodig?

In het geval dat het voor ons CDD (Customer Due Diligence) team niet duidelijk is wie als UBO meer dan 25% eigendom en/of zeggenschap heeft, is een organogram nodig om de volledige eigendomsgegevens van een juridische entiteit in kaart te brengen. Dit komt vooral voor wanneer het om een bedrijf gaat met meerdere bedrijfslagen. Bijvoorbeeld, Bedrijf A is eigendom van de Bedrijven B en C, waar Bedrijf C onder een STAK valt. Op iedere laag dient de onderverdeling in winstuitkering en stemrecht van een natuurlijke persoon of personen te kunnen worden geïdentificeerd. Let op: laat het organogram door een wettelijke vertegenwoordiger ondertekenen inclusief datum van ondertekening. Klik hier voor een voorbeeld van een organogram.

Gaat het om een Vereniging?

Wanneer het om een Stichting gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door de personen die volgens de statuten namens de stichting tekenbevoegd zijn. Vaak zijn dit de in het KvK uittreksel genoemde Voorzitter en Penningmeester. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van de Voorzitter en Penningmeester en een kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud). Het kan voorkomen dat wij ook een kopie van de statuten nodig hebben. Het is daarom aan te raden om deze gelijk mee te sturen.

Gaat het om een V.O.F.?

Wanneer het om een V.O.F. gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door de in het KvK uittreksel genoemde Vennoot met onbeperkt bevoegdheid. Mochten de Vennoten volgens het uittreksel beperkt bevoegd zijn, dienen alle Vennoten het Payconiq aanmeldformulier te ondertekenen. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van alle Vennoten en een kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud).

Wanneer het om een V.O.F. gaat met meerdere bedrijfslagen, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een of meer aandeelhouders, stuur dan een organogram mee die de volledige bedrijfsstructuur in kaart brengt. Let op: laat het organogram door een wettelijke vertegenwoordiger ondertekenen inclusief datum van ondertekening. Klik hier voor een voorbeeld van een organogram.

Waarom heeft Payconiq een zichtbaar ID nodig?

Met betrekking tot de kopie legitimatie vragen wij altijd een volledig leesbaar exemplaar. Waar ons moederbedrijf Payconiq International S.A. een in Luxemburg gevestigde financiële instelling is vallen ook wij onder het toezicht van de CSSF (de Luxemburgse toezichthouder op de financiële markten). Vanuit de CSSF is het vereiste dat wij beschikken over een volledig leesbare kopie van de legitimatie, en worden (deels) onleesbaar gemaakte of aangepaste kopieën niet geaccepteerd.

Wat is een UBO?

UBO staat voor ‘ultimate beneficial owner’ (de ‘uiteindelijke begunstigde’). Dit is een natuurlijk persoon die de uiteindelijke eigenaar is of de uiteindelijke zeggenschap heeft over een onderneming, stichting of vereniging (een zogeheten juridische entiteit). Een UBO kan het uiteindelijk eigendom hebben van een juridische entiteit of de uiteindelijke zeggenschap, via het houden van aandelen, stemrechten, eigendomsbelang of andere middelen.

Gaat het om een B.V.?

Wanneer het om een B.V. gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door een van de in het KvK uittreksel genoemde Bestuurder of Gevolmachtigde die alleen/zelfstandig bevoegd is. Mocht het om meerdere Bestuurders of Gevolmachtigden met beperkt bevoegdheid, dienen alle personen het Payconiq aanmeldformulier te ondertekenen. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van de Bestuurder of Gevolmachtigde en een kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud).

Wanneer het om een B.V. gaat met meerdere bedrijfslagen, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een of meer aandeelhouders, stuur dan een organogram mee die de volledige bedrijfsstructuur in kaart brengt. Let op: laat het organogram door een wettelijke vertegenwoordiger ondertekenen inclusief datum van ondertekening. Klik hier voor een voorbeeld van een organogram.

Gaat het om een Eenmanszaak?

Wanneer het om een Eenmanszaak gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door de in het KvK uittreksel genoemde Eigenaar. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van de Eigenaar en een recente kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud).

Hoe word ik zakelijk klant van Payconiq?

Klik hier en meld je digitaal aan om zakelijk klant te worden van Payconiq.

Mijn aanvraag is goedgekeurd, wat nu?

Na goedkeuring genereren wij een zogeheten API sleutel en koppelen wij deze aan het bedrijfsprofiel. Het profiel bevat onder andere het zakelijke IBAN en het gekozen Payconiq product(en). Deze sturen wij op naar de betreffende PSP of integratie partner indien van toepassing. Biedt je Payconiq aan in een fysieke winkel? Dan ontvang je binnen twee weken kosteloos een promotiematerialen pakketje.

Alle gegevens zijn opgestuurd, wat nu?

Nadat alle gegevens zijn ontvangen voert ons CDD (Customer Due Diligence) team een screening uit. Zij controleren onder andere of de UBO(‘s) duidelijk te identificeren zijn en of alle gegevens juridisch kloppen en legitiem zijn conform de Wwft.

Waarom heeft Payconiq een organogram nodig?

In het geval dat het voor ons CDD (Customer Due Diligence) team niet duidelijk is wie als UBO meer dan 25% eigendom en/of zeggenschap heeft, is een organogram nodig om de volledige eigendomsgegevens van een juridische entiteit in kaart te brengen. Dit komt vooral voor wanneer het om een bedrijf gaat met meerdere bedrijfslagen. Bijvoorbeeld, Bedrijf A is eigendom van de Bedrijven B en C, waar Bedrijf C onder een STAK valt. Op iedere laag dient de onderverdeling in winstuitkering en stemrecht van een natuurlijke persoon of personen te kunnen worden geïdentificeerd. Let op: laat het organogram door een wettelijke vertegenwoordiger ondertekenen inclusief datum van ondertekening. Klik hier voor een voorbeeld van een organogram.

Gaat het om een Vereniging?

Wanneer het om een Stichting gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door de personen die volgens de statuten namens de stichting tekenbevoegd zijn. Vaak zijn dit de in het KvK uittreksel genoemde Voorzitter en Penningmeester. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van de Voorzitter en Penningmeester en een kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud). Het kan voorkomen dat wij ook een kopie van de statuten nodig hebben. Het is daarom aan te raden om deze gelijk mee te sturen.

Gaat het om een V.O.F.?

Wanneer het om een V.O.F. gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door de in het KvK uittreksel genoemde Vennoot met onbeperkt bevoegdheid. Mochten de Vennoten volgens het uittreksel beperkt bevoegd zijn, dienen alle Vennoten het Payconiq aanmeldformulier te ondertekenen. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van alle Vennoten en een kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud).

Wanneer het om een V.O.F. gaat met meerdere bedrijfslagen, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een of meer aandeelhouders, stuur dan een organogram mee die de volledige bedrijfsstructuur in kaart brengt. Let op: laat het organogram door een wettelijke vertegenwoordiger ondertekenen inclusief datum van ondertekening. Klik hier voor een voorbeeld van een organogram.

Waarom heeft Payconiq een zichtbaar ID nodig?

Met betrekking tot de kopie legitimatie vragen wij altijd een volledig leesbaar exemplaar. Waar ons moederbedrijf Payconiq International S.A. een in Luxemburg gevestigde financiële instelling is vallen ook wij onder het toezicht van de CSSF (de Luxemburgse toezichthouder op de financiële markten). Vanuit de CSSF is het vereiste dat wij beschikken over een volledig leesbare kopie van de legitimatie, en worden (deels) onleesbaar gemaakte of aangepaste kopieën niet geaccepteerd.

Wat is een UBO?

UBO staat voor ‘ultimate beneficial owner’ (de ‘uiteindelijke begunstigde’). Dit is een natuurlijk persoon die de uiteindelijke eigenaar is of de uiteindelijke zeggenschap heeft over een onderneming, stichting of vereniging (een zogeheten juridische entiteit). Een UBO kan het uiteindelijk eigendom hebben van een juridische entiteit of de uiteindelijke zeggenschap, via het houden van aandelen, stemrechten, eigendomsbelang of andere middelen.

Gaat het om een B.V.?

Wanneer het om een B.V. gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door een van de in het KvK uittreksel genoemde Bestuurder of Gevolmachtigde die alleen/zelfstandig bevoegd is. Mocht het om meerdere Bestuurders of Gevolmachtigden met beperkt bevoegdheid, dienen alle personen het Payconiq aanmeldformulier te ondertekenen. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van de Bestuurder of Gevolmachtigde en een kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud).

Wanneer het om een B.V. gaat met meerdere bedrijfslagen, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een of meer aandeelhouders, stuur dan een organogram mee die de volledige bedrijfsstructuur in kaart brengt. Let op: laat het organogram door een wettelijke vertegenwoordiger ondertekenen inclusief datum van ondertekening. Klik hier voor een voorbeeld van een organogram.

Gaat het om een Eenmanszaak?

Wanneer het om een Eenmanszaak gaat dient het Payconiq aanmeldformulier ondertekend te worden door de in het KvK uittreksel genoemde Eigenaar. Hiernaast ontvangen wij ook een kopie ID (volledig leesbaar en onbewerkt) van de Eigenaar en een recente kopie van het KvK uittreksel (maximaal 6 maanden oud).

Hoe word ik zakelijk klant van Payconiq?

Klik hier en meld je digitaal aan om zakelijk klant te worden van Payconiq.

Waar kan ik een Payconiq QR-code tonen?

Een Payconiq QR-code kan worden getoond op onder andere een klantenscherm, betaalterminal, sticker, tablet, online tijdens check-out en app-to-app. Verder beschikt Payconiq ook over de mogelijkheid om QR-codes te tonen op een factuur.

Voordelen Payconiq vs. Ideal QR

Zakelijke klanten die een overeenkomst afsluiten met Payconiq betalen lagere kosten per transactie. Verder is er geen sprake van opstart- en/of abonnementskosten wanneer je Payconiq aanbiedt als betaalmethode. Consumenten die met Payconiq betalen genieten ook van een snellere betaalervaring waar geen bank reader nodig is voor bedragen boven de € 50,-.

Kunnen mijn klanten punten sparen via Payconiq?

Het aansluiten van bestaande loyaliteitsprogramma’s staat hoog op de agenda van Payconiq. Zo werken wij nu bijvoorbeeld met Ippies. Door met Payconiq te betalen worden automatisch punten gespaard. Er is geen fysieke spaarpas en/of extra handeling meer nodig tijdens het betalen. Aangesloten winkels hebben ook het voordeel dat ze via Payconiq meer traffic kunnen genereren door speciale acties in de app en via e-mailings richting gebruikers te sturen.

Hoe kunnen mijn klanten betalen met Payconiq?

Klanten dienen een bank app te hebben die Payconiq ondersteunt of de Payconiq app te downloaden op hun smartphone (Android of iOS) en vervolgens zich te registreren. Na enkele minuten kan de eerste Payconiq betaling al worden gedaan! Op verzoek kunnen wij ook flyers toesturen met instructies voor klanten. Stuur gerust een mail naar [email protected]

Ik werk samen met een PSP. Hoe bied ik Payconiq aan?

Werk je al samen met een PSP zoals CCV of Buckaroo? Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] en wij helpen je graag verder.

Voordelen Payconiq vs. Apple Pay

Payconiq is een verlengstuk van je bankrekening. Met de app kun je direct geld overmaken en ontvangen. Apple Pay is meer een verlengde van je bankpas. Je kan in winkels alleen met Apple Pay betalen via de betaalterminal. Payconiq daarentegen werkt los van de pinterminal en kan overal waar een QR-code kan worden geplaatst gebruikt worden. Bijvoorbeeld via een klantendisplay, sticker, op een kassabon, etc.

Hoe gaat Payconiq om met fraude?

Payconiq gaat de strijd aan tegen fraude door middel van zorgvuldige checks en KYC (Know Your Customer) waarbij adres, telefoonnummer, ID en IP adres worden geverifieerd. Aan sommige klanten vragen wij om € 0,01 over te maken ter controle.

Hoe gebruik ik de Payconiq app als zakelijke klant?

De Payconiq app is bedoeld voor consumenten. Wil je Payconiq zakelijk aanbieden aan je klanten? Klik hier en meld je digitaal aan om zakelijk klant te worden van Payconiq.

Ontvang ik Payconiq promotiemateriaal?

Zakelijke klanten die Payconiq aanbieden als betaalmethode in een fysieke winkel ontvangen kosteloos een promotiematerialen pakketje. In dit pakketje zitten onder andere: flyers + houder, logo stickers om jouw klanten te laten zien dat zij met Payconiq kunnen betalen en uitleg hoe het afrekenen met Payconiq werkt met jouw afrekensysteem. Je ontvangt het pakketje ongeveer 2 weken na afronding van je aanmelding. Mocht je later bijvoorbeeld nieuwe flyers nodig hebben? Laat het ons dan even weten door een mail te sturen naar [email protected]

Komt mijn (online)winkel op de Payconiq website?

Ja, winkels en webshops worden vermeld op de Payconiq website zodra deze klaar zijn om Payconiq betalingen te ontvangen. Neem een kijkje op onze Winkel Zoeker om alvast een indruk te krijgen.

Wat zijn de voordelen van Payconiq?

Met Payconiq profiteer je van een omni-channel QR-betaalmethode voor zowel online en op locatie. Als ondernemer kun je jouw klanten tegen een scherpe prijs snel en zonder extra handelingen het gemak van mobiel QR-betalen bieden en punten laten sparen.

Wat kost Payconiq?

Zakelijke klanten betalen € 0,06 per Payconiq transactie voor fysieke winkels en € 0,12 voor online winkels. Verder zijn er geen opstart en/of abonnementskosten. Ben je aangesloten bij een PSP? Stuur een mail naar [email protected] voor meer informatie

Hoe veilig is Payconiq?

Payconiq voldoet aan de hoogste beveiligingsnormen. Zo wordt bijvoorbeeld persoonlijk data versleuteld en beveiligd met een pincode of vingerafdruk. Daarnaast delen wij enkel versleutelde betaalgegevens zoals IBAN en bedrag tijdens een betaling.

Waar kan je in Nederland betalen met Payconiq?

Benieuwd waar je met Payconiq kan betalen? Kijk dan in onze Winkel Zoeker voor een compleet overzicht.

Waar is Payconiq actief?

Naast Nederland is Payconiq ook actief in België en Luxemburg.

Voordelen Payconiq vs. Tikkie

Niet alleen in Nederland, maar door heel Benelux kunnen zakelijke klanten Payconiq aanbieden als betaalmogelijkheid. Daarnaast kunnen consumenten ook over de grens betalen met Payconiq en genieten zij van een snellere betaalervaring.

Wat is Payconiq?

Payconiq is een nieuw omni-channel QR-betaalmethode voor mobiel betalen. Na het installeren van de Payconiq app kunnen consumenten met hun smartphone betalen in winkels, webshops en onderling tussen contacten. Payconiq is een initiateif van diverse Europese banken, waaronder Rabobank, ING en De Volksbank.

Voordelen Payconiq vs. Ideal QR

Zakelijke klanten die een overeenkomst afsluiten met Payconiq betalen lagere kosten per transactie. Verder is er geen sprake van opstart- en/of abonnementskosten wanneer je Payconiq aanbiedt als betaalmethode. Consumenten die met Payconiq betalen genieten ook van een snellere betaalervaring waar geen bank reader nodig is voor bedragen boven de € 50,-.

Voordelen Payconiq vs. Apple Pay

Payconiq is een verlengstuk van je bankrekening. Met de app kun je direct geld overmaken en ontvangen. Apple Pay is meer een verlengde van je bankpas. Je kan in winkels alleen met Apple Pay betalen via de betaalterminal. Payconiq daarentegen werkt los van de pinterminal en kan overal waar een QR-code kan worden geplaatst gebruikt worden. Bijvoorbeeld via een klantendisplay, sticker, op een kassabon, etc.

Hoe gaat Payconiq om met fraude?

Payconiq gaat de strijd aan tegen fraude door middel van zorgvuldige checks en KYC (Know Your Customer) waarbij adres, telefoonnummer, ID en IP adres worden geverifieerd. Aan sommige klanten vragen wij om € 0,01 over te maken ter controle.

Hoe gebruik ik de Payconiq app als zakelijke klant?

De Payconiq app is bedoeld voor consumenten. Wil je Payconiq zakelijk aanbieden aan je klanten? Klik hier en meld je digitaal aan om zakelijk klant te worden van Payconiq.

Hoe veilig is Payconiq?

Payconiq voldoet aan de hoogste beveiligingsnormen. Zo wordt bijvoorbeeld persoonlijk data versleuteld en beveiligd met een pincode of vingerafdruk. Daarnaast delen wij enkel versleutelde betaalgegevens zoals IBAN en bedrag tijdens een betaling.

Waar kan je in Nederland betalen met Payconiq?

Benieuwd waar je met Payconiq kan betalen? Kijk dan in onze Winkel Zoeker voor een compleet overzicht.

Waar is Payconiq actief?

Naast Nederland is Payconiq ook actief in België en Luxemburg.

Voordelen Payconiq vs. Tikkie

Niet alleen in Nederland, maar door heel Benelux kunnen zakelijke klanten Payconiq aanbieden als betaalmogelijkheid. Daarnaast kunnen consumenten ook over de grens betalen met Payconiq en genieten zij van een snellere betaalervaring.

Wat is Payconiq?

Payconiq is een nieuw omni-channel QR-betaalmethode voor mobiel betalen. Na het installeren van de Payconiq app kunnen consumenten met hun smartphone betalen in winkels, webshops en onderling tussen contacten. Payconiq is een initiateif van diverse Europese banken, waaronder Rabobank, ING en De Volksbank.

Waar kan ik een Payconiq QR-code tonen?

Een Payconiq QR-code kan worden getoond op onder andere een klantenscherm, betaalterminal, sticker, tablet, online tijdens check-out en app-to-app. Verder beschikt Payconiq ook over de mogelijkheid om QR-codes te tonen op een factuur.

Kunnen mijn klanten punten sparen via Payconiq?

Het aansluiten van bestaande loyaliteitsprogramma’s staat hoog op de agenda van Payconiq. Zo werken wij nu bijvoorbeeld met Ippies. Door met Payconiq te betalen worden automatisch punten gespaard. Er is geen fysieke spaarpas en/of extra handeling meer nodig tijdens het betalen. Aangesloten winkels hebben ook het voordeel dat ze via Payconiq meer traffic kunnen genereren door speciale acties in de app en via e-mailings richting gebruikers te sturen.

Hoe kunnen mijn klanten betalen met Payconiq?

Klanten dienen een bank app te hebben die Payconiq ondersteunt of de Payconiq app te downloaden op hun smartphone (Android of iOS) en vervolgens zich te registreren. Na enkele minuten kan de eerste Payconiq betaling al worden gedaan! Op verzoek kunnen wij ook flyers toesturen met instructies voor klanten. Stuur gerust een mail naar [email protected]

Ik werk samen met een PSP. Hoe bied ik Payconiq aan?

Werk je al samen met een PSP zoals CCV of Buckaroo? Stuur dan snel een mailtje naar [email protected] en wij helpen je graag verder.

Ontvang ik Payconiq promotiemateriaal?

Zakelijke klanten die Payconiq aanbieden als betaalmethode in een fysieke winkel ontvangen kosteloos een promotiematerialen pakketje. In dit pakketje zitten onder andere: flyers + houder, logo stickers om jouw klanten te laten zien dat zij met Payconiq kunnen betalen en uitleg hoe het afrekenen met Payconiq werkt met jouw afrekensysteem. Je ontvangt het pakketje ongeveer 2 weken na afronding van je aanmelding. Mocht je later bijvoorbeeld nieuwe flyers nodig hebben? Laat het ons dan even weten door een mail te sturen naar [email protected]

Komt mijn (online)winkel op de Payconiq website?

Ja, winkels en webshops worden vermeld op de Payconiq website zodra deze klaar zijn om Payconiq betalingen te ontvangen. Neem een kijkje op onze Winkel Zoeker om alvast een indruk te krijgen.

Wat zijn de voordelen van Payconiq?

Met Payconiq profiteer je van een omni-channel QR-betaalmethode voor zowel online en op locatie. Als ondernemer kun je jouw klanten tegen een scherpe prijs snel en zonder extra handelingen het gemak van mobiel QR-betalen bieden en punten laten sparen.

Wat kost Payconiq?

Zakelijke klanten betalen € 0,06 per Payconiq transactie voor fysieke winkels en € 0,12 voor online winkels. Verder zijn er geen opstart en/of abonnementskosten. Ben je aangesloten bij een PSP? Stuur een mail naar [email protected] voor meer informatie