Payconiq Logo

Algemene vraag en antwoorden

Wat zijn de voorwaarden om Payconiq te gebruiken in Nederland?

Zie hiervoor de gebruikersvoorwaarden op de website van Payconiq: https://www.payconiq.nl/Terms_NL_Consumer.pdf.

Kan iemand anders met mijn telefoon geld overmaken?

Nee, de betalingen moeten geverifieerd worden met jouw pincode, vingerafdruk of Face ID.

Is het downloaden en gebruik van de Payconiq app gratis?

Ja, je downloadt en gebruikt de Payconiq-app gratis. Je mobiele operator kan je wel kosten aanrekenen voor het gebruik van de app, bijvoorbeeld wanneer je mobiele data gebruikt.

Wie kan ik betalen?

Je kan iedereen uit je adressenboek op je mobiel direct betalen, waar ook ter wereld! De ontvanger moet wel zichzelf ook geregistreerd hebben met de app. Daarnaast kan je betalen bij alle on-line/off-line winkels die zijn aangesloten bij Payconiq in Nederland, België en Luxemburg.

Hoe lang duurt het voor het geld is overgemaakt?

Betalingen zijn direct zichtbaar in de app, en de volgende werkdag op de rekening.

Is er een lijst van alle winkels waar ik kan betalen?

Op onze website kun je via de store locator gemakkelijk zien waar je met de app kunt betalen!

Ik ben mijn PIN vergeten, wat kan ik doen?

Toets vijf keer je pincode verkeerd in. Dan verschijnt er een bericht waarmee je je pincode opnieuw kun instellen. Wanneer je daarop drukt, wordt de app tijdelijk geblokkeerd. Je kunt je pincode dan opnieuw instellen, op dezelfde manier als toen je jezelf voor het eerst registreerde. Wanneer je je bevestigingscode hebt ontvangen, voer je die in de app in. Vervolgens stel je een nieuwe pincode in door de instructies op het scherm te volgen.

Is Payconiq veilig en kan ik het vertrouwen?

Payconiq voldoet aan de hoogste beveiligingsnorm. Jouw persoonlijk data is versleuteld en beveiligd met een pincode of vingerafdruk.

Appfuncties

Hoe lang duurt het voor het geld is overgemaakt?

Betalingen zijn direct zichtbaar in de app, en de volgende werkdag op de rekening.

Wat is mijn betalingslimiet en kan ik die wijzigen?

Dit kan nog niet in de Payconiq app, want de limiet is afhankelijk van je bank. Voor ING en Rabobank is dit 500 euro per dag. Via de bankapp van Rabobank is de limiet te verhogen tot 1000 euro per dag. Rekeninghouders met een een rekening bij ASN Bank, Regiobank en SNS hebben een betalingslimiet van 250 euro per dag. Voor overige banken is de betalingslimiet 250 euro over de laatste 7 dagen (let op: tijdens de eerste 8 werkuren na het koppelen van de bankrekening met Payconiq staat de limiet bij de overige banken ingesteld op 25 euro, deze limiet wordt daarna automatisch verhoogd naar 250 euro per 7 dagen).

Kan ik al mijn betalingen inzien die ik via Payconiq maak?

Ja, klik op het tabblad ‘Transacties’ in de Payconiq-app. Daar zie je al je transacties.

Kan ik meer bankrekeningnummers toevoegen in de app?

Nee, op dit moment niet, maar elke maand komen er nieuwe functies bij en deze functie zal in de toekomst beschikbaar zijn.

Hoe kan ik zien aan wie van mijn contacten ik geld kan overmaken?

Klik in de app op ‘Contacten’ (via de groene plusknop in het QR-code-scanner scherm). Daar zie een lijst met de contacten aan wie je rechtstreeks geld kan overmaken. Je zal wel toegang moeten geven tot je adresboek om deze lijst zichtbaar te maken. Is de lijst leeg, dan heeft niemand van je contacten nog de Payconiq app gedownload. Je kan ze makkelijk hierop attenderen via het +poppetje-icoontje rechtsboven in het scherm.

Hoe kan ik de taal van de app wijzigen?

Het is niet mogelijk om zelf de taal van de app te kiezen omdat deze automatisch op basis van je mobieltaal wordt gekozen. Wijzigen kan dus door je mobieltaal te wijzigen. PS: Wij communiceren richting jou op de taal waarin je mobiel staat in het Nederlands, Engels of Frans.

Ik ben mijn PIN vergeten, wat kan ik doen?

Toets vijf keer je pincode verkeerd in. Dan verschijnt er een bericht waarmee je je pincode opnieuw kun instellen. Wanneer je daarop drukt, wordt de app tijdelijk geblokkeerd. Je kunt je pincode dan opnieuw instellen, op dezelfde manier als toen je jezelf voor het eerst registreerde. Wanneer je je bevestigingscode hebt ontvangen, voer je die in de app in. Vervolgens stel je een nieuwe pincode in door de instructies op het scherm te volgen.