Veelgestelde vragen voor consumenten2018-03-27T10:51:58+00:00

Veelgestelde vragen

Is Payconiq veilig en kan ik het vertrouwen?2018-02-05T10:37:16+00:00

Payconiq voldoet aan de hoogste beveiligingsnorm. Jouw persoonlijk data is versleuteld en beveiligd met een pincode of vingerafdruk. Wij delen alleen versleutelde betalingsgegevens zoals jouw IBAN, het bedrag en de identiteit van de ontvanger met jouw bank. Hiernaast zijn wij momenteel bezig met het behalen van het ISO 27001 certificaat. Dit certificaat verzekert onze gebruikers dat wij op een veilige manier met hun data omgaan.

Is er een lijst van alle winkels waar ik kan betalen?2018-02-05T10:36:32+00:00

Nee, maar in de (online)winkel is bij de kassa of de online betaalomgeving duidelijk of je met Payconiq kan betalen. Er worden continu nieuwe winkels en winkelketens toegevoegd!

Ik ben mijn PIN vergeten, wat kan ik doen?2018-02-05T10:35:07+00:00

Toets vijf keer je pincode verkeerd in. Dan verschijnt er een bericht waarmee je je pincode opnieuw kun instellen. Wanneer je daarop drukt, wordt de app tijdelijk geblokkeerd. Je kunt je pincode dan opnieuw instellen, op dezelfde manier als toen je jezelf voor het eerst registreerde. Wanneer je je bevestigingscode hebt ontvangen, voer je die in de app in. Vervolgens stel je een nieuwe pincode in door de instructies op het scherm te volgen.

Hoe lang duurt het voor het geld is overgemaakt?2018-02-05T10:27:55+00:00

Dit gaat net zo snel als een overboeking via je bankapplicatie.

Wat is mijn betalingslimiet en kan ik die wijzigen?2018-10-08T10:14:24+00:00

Dit kan nog niet in de Payconiq app want de limiet is afhankelijk van je bank. Voor ING is dit 500 euro per dag, voor Rabobank op 1000 euro per dag. Voor overige banken is dit 150 euro over de laatste 7 dagen (let op: tijdens de eerste 8 werkuren na onboarding staat de limiet bij de overige banken ingesteld op 25 euro, deze limiet wordt daarna automatisch verhoogd naar 150 euro per 7 dagen).

Kan ik al mijn betalingen inzien die ik via Payconiq maak?2018-02-05T10:24:49+00:00

Ja, klik op het tabblad ‘Transacties’ in de Payconiq-app. Daar zie je al je transacties.

Kan ik meer bankrekeningnummers toevoegen in de app?2018-02-05T10:23:58+00:00

Nee, op dit moment niet, maar elke maand komen er nieuwe functies bij en deze functie zal in de toekomst beschikbaar zijn.

Hoe kan ik zien aan wie van mijn contacten ik geld kan overmaken?2018-06-05T14:03:03+00:00

Klik in de app op ‘Contacten’ (via de groene plusknop in het QR-code-scanner scherm). Daar zie een lijst met de contacten aan wie je rechtstreeks geld kan overmaken. Je zal wel toegang moeten geven tot je adresboek om deze lijst zichtbaar te maken. Is de lijst leeg, dan heeft niemand van je contacten nog de Payconiq app gedownload. Je kan ze makkelijk hierop attenderen via het +poppetje-icoontje rechtsboven in het scherm.

Hoe kan ik de taal van de app wijzigen?2018-02-05T10:21:07+00:00

Het is niet mogelijk om zelf de taal van de app te kiezen omdat deze automatisch op basis van je mobieltaal wordt gekozen. Wijzigen kan dus door je mobieltaal te wijzigen. PS: Wij communiceren richting jou op de taal waarin je mobiel staat.

Wie kan ik betalen?2018-02-05T10:17:41+00:00

Je kan iedereen uit je adressenboek op je mobiel direct betalen, waar ook ter wereld! De ontvanger moet wel zichzelf ook geregistreerd hebben met de app. Daarnaast kan je betalen bij alle on-line/off-line winkels die zijn aangesloten bij Payconiq in Belgie, Duitsland en Nederland. Het aantal winkels zal snel toenemen!

Is het downloaden en gebruik van de Payconiq app gratis?2018-02-05T10:08:43+00:00

Ja, je downloadt en gebruikt de Payconiq-app gratis. Je mobiele operator kan je wel kosten aanrekenen voor het gebruik van de app, bijvoorbeeld wanneer je mobiele data gebruikt.

Kan iemand anders met mijn telefoon geld overmaken?2018-02-05T09:18:34+00:00

Nee, de betalingen moeten geverifieerd worden met jouw pincode of vingerafdruk.

Wat zijn de voorwaarden om Payconiq te gebruiken in Nederland?2018-06-05T14:05:43+00:00

Zie hiervoor de gebruikersvoorwaarden op de website van Payconiq: https://www.payconiq.nl/Terms_NL_Consumer.pdf.